Blog

Acte necesare șederii în România

Chiper Aurel Știri Etichete: , ,
0

Tot ce trebuie să ştiţi despre actele necesare şederii în România. Odată ajunşi în Timişoara, elevii şi studenţii basarabeni au nevoie de o serie de acte, atât pentru desfăşurarea studiilor, cât şi pentru obţinerea dreptului de a se afla legal pe teritoriul României. Tinerii din Republica Moldova aflaţi la studii în România sunt obligaţi să deţină un pemis de şedere temporară. Oficiul Român pentru Imigrări este organul de stat competent pentru a emite acest act.

 Informaţiile de mai jos se referă la acei care nu au cetăţenie română. Pentru obţinerea permisului de şedere temporară în România veţi avea nevoie de următoarele acte :

cerere tip (o obţineţi de la secţia de poliţie unde depuneţi dosarul pentru permis);

documentul de trecere a frontierei (paşaportul, visa, etc.) original şi copie;

scrisoare de acceptare la studii, actul care dovedeşte că sunteţi student (contractul de studii cu universitatea) – se solicită doar la prima prelungire a dreptului de şedere;

adeverinţă pentru obţinerea permisului de şedere, eliberată de instituţia de învăţământ;

dovada mijloacelor de întreţinere* (extrasul de cont bancar a cardului pe care primiţi bursa sau banii de acasă), pentru întreaga perioadă a valabilităţii permisului de şedere ;

dovada deţinerii legale a spaţiului de locuit (contractul de închiriere a camerei de la cămin), original şi copie;

adeverinţă medicală;

Taxe aferente :

120 EURO* – taxa drept şedere – achitaţi la CEC Banc la cursul BNR;
230 lei* – contravaloare permis şedere – achitaţi  la CEC (numai pentru cont propriu valutar);
4 lei depuşi la orice Oficiu Poştal sau la Serviciul Taxe şi Impozite.

* FAC EXCEPȚIE: bursierii statului român

ATENTIE!!! Taxa de 230 lei reprezintă taxa permisului de şedere pe teritoriul României şi se va achita de toţi cetăţenii străini, indiferent de calitate, statut şi valabilitatea permisului cu următoarele excepţii:

bursierii statului român din învăţământul preuniversitar, universitar, postuniversitar;

– nebursierii din învăţământul preuniversitar, universitar şi postuniversitar pentru care statul roman plăteşte taxa de şcolarizare;

– nebursierii din învăţământul preuniversitar, universitar şi postuniversitar care plătesc taxă de şcolarizare ca şi studenţii români.

Aceste facilităţi se acordă o singură dată pe an, iar pentru elevi şi studenti numai pentru perioada normală de şcolarizare (nu şi pentru anii de studiu care se repetă din alte motive decât cele medicale)

Dosarul cu actele enumerate mai sus trebuie depus cu cel puţin 30 zile înainte de expirarea dreptului de şedere acordat de viză. Mai multe detalii găsiţi aici.

Dosarul cu acte pentru obținerea permisului de ședere temporară se depune la  Serviciul pentru Imigrări al județului Timiș, care se află pe adresa str. Andrei Moicioni, nr 8-10.

Orarul secţiilor de poliţie la care puteţi depune dosarul cu acte pentru obţinerea permisului de şedere temporară în România :
Primire documente  Luni-Vineri : 9-12
Eliberare documente Luni-Vineri : 9-16, Joi : 9-18

Pe lângă permisul de şedere aveţi nevoie de Asigurarea Medicală. Pentru aceasta aveţi nevoie de următoarele acte :

–          adeverinţă de la secretariat pentru asigurare medicală;

–          copie carnet student vizat pe anul curent;

–          copia permisului de şedere/act de identitate (pentru acei care au cetătenie română).

 De asemenea, ca studenţi, beneficiaţi de numeroase facilităţi, ca, de exemplu, reduceri la transportul în comun, abonamente, etc.

Pentru o gratuitate 100% la transportul în comun prin oraş trebuie să faceţi Cardul Omnipass. El se poate face la ligile facultăţilor unde sunteţi sau în complex lângă Happy.

Pentru a beneficia de card trebuie să vă înscrieţi în prealabil pe site-ul oficial http://www.omnipass.ro/   ,şi numai după aceasta să mergeţi să confirmaţi înscrierea la una din secţiile enumerate mai sus.

 Orarul de lucru al secţiilor Omnipass :

Luni-Vineri : 11-16.

Cardul îl veţi putea ridica în decurs de 5 zile lucrătoare de la confirmarea cererii Omnipass.

 Cei care au cetăţenie română şi vor să-şi facă Buletin provizoriu au nevoie actele următoare :

–    contractul de la cămin semnat şi ştampilat de către administratoare, şi pe care să scrie data de când până când e valabil (de obicei se scrie până la sfârşitul anului universitar) + o copie xerox;

–      certificat de naştere românesc + o copie;

–      paşaportul romanesc + o copie;

–      4 poze tip bulletin;

–      o cerere tip pe care o primiţi de la Starea Civilă, dar pe care nu o puteţi completa şi preda pe loc, întrucât trebuie semnată şi ştampilată de administratoarea căminului în care eşti cazat(ă). Pe această cerere trebuie să scrie datele administratoarei şi să fie specificat că îşi dă acordul să îţi faci buletin cu reşedinţa în TM în căminul respectiv;

–      o taxă de 4 lei.

Să nu credeţi că primiţi buletin plasticat, aşa cum au restul. Se eliberează o foiţă  pe care sunt scrise datele personale prin intermediul unei foi indigo, şi pe care e ataşată poza dvs,  iar pe spatele acesteia e  adresa dvs (ceva asemanator cu viza de flotant).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *